“İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olandır.”
Buhârî, Mağâzî, 35
İletişim
Mesaj Yazın
lİNKLER
Anasayfa
Sınıf Defterleri
2025-2026 1.Sınıf Defteri
2025-2026 2.Sınıf Defteri
2025-2026 3.Sınıf Defteri
2025-2026 4.Sınıf Defteri
Ders Programı
1.Sınıf Ders Programı
2.Sınıf Ders Programı
3.Sınıf Ders Programı
4.Sınıf Ders Programı
Kazanımlar
Belirli Gün Ve Haftalar
Hakkımda
İletişim
1.Sınıf Kazanımlar(398)
2.Sınıf Kazanımlar(344)
3.Sınıf Kazanımlar(468)
4.Sınıf Kazanımlar(442)
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.1. Yay ayraç, üç nokta, eğik çizgi, soru eki, nokta, virgül, iki nokta, ünlem, tırnak işareti, kısa çizgi, konuşma çizgisi, kesme işaretini uygun yerde/doğru kullanır.
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.2. Soru ekini, ?de? ve ?ki? bağlaçlarını, sayıları, pekiştirmeli sözleri ve kısaltmaları doğru yazar; satır sonunda kelimeleri uygun şekilde böler.
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.3. Anlamlı ve kurallı cümlelerle bilgilendirici ve hikâye edici metin yazar.
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.3.1. Belirlediği konu etrafında bir taslak oluşturur.
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.3.2. Oluşturduğu taslakta giriş, gelişme ve sonuç/serim, düğüm ve çözüm bölümlerine yer verir.
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.3.3. Paragraflar arasında uygun geçiş ifadeleri kullanır.
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.3.4. Herhangi bir olayı veya etkinliği oluş sırası içinde yazar.
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.3.5. Anlatımı zenginleştirmek için benzetme, kişileştirme, örnek gösterme gibi yöntemlerden yararlanır.
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.3.6. Metne uygun bir başlık belirler.
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.4. Herhangi bir işin yapılması, işlemin gerçekleştirilmesi vb. konularda işlem basamaklarını sırası ile yazar.
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.5. Duygu ve düşüncelerini ifade ederken uygun bağlama ögelerini kullanır.
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.6. İçeriğe uygun, doğru kelimeler seçerek kelimelerin gerçek, mecaz ve terim anlamlarını kullanır.
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.7. Çekim eklerini (hâl ekleri, iyelik ekleri ve çoğul eki) yerinde kullanır.
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.8. Yazılarında, isimleri cümledeki işlevlerine uygun kullanır.
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.9. Gerektiğinde anlatımı zenginleştirmek için uygun çizim, grafik ve görseller kullanır.
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.10. Yazdıklarını gözden geçirerek anlam bütünlüğünü bozan ifadeler, yazım ve noktalama hataları varsa bunları belirler, düzeltir ve metni yeniden yazar/düzenler.
4
Türkçe
T4.3. YAZMA
T4.3.11. Yazdıklarını paylaşır
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.1. Okuduklarının konusunu, ana fikrini/ana duygusunu belirler.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.2. Okuduklarında ne, nerede, ne zaman, nasıl, niçin ve kim sorularına cevap arar.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.3. Metinle ilgili soru sorar ve sorulan sorulara cevap verir.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.4. Metinlerdeki örnekler ve ayrıntılara gerektiğinde atıflar yaparak metni yorumlar.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.5. Metin türleri arasındaki farkı belirler.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.6. Okuduğu metindeki kahramanların özelliklerini belirler ve karşılaştırır.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.7. Okuduğu metindeki gerçek anlamlı, mecaz anlamlı ve terim anlamlı sözcükleri belirler.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.8. Okuduğu metindeki sözcük ve sözcük gruplarının cümle içinde kazandığı anlamı fark eder.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.9. Hikâye, drama veya şiirde bölüm, sahne veya dörtlük gibi terimleri kullanarak bir sonraki kısmın bir önceki üzerine nasıl kurgulandığını belirtir.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.10. Metinler arası karşılaştırma yapar.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.11. Hikâyenin anlatıcısını belirler.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.12. Metindeki olayları sırasına göre açıklar.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.13. Metindeki işlemin veya yönergenin basamaklarını sıralar.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.14. Bir bilgiye veya içeriğe erişmek için basılı ve dijital içeriklerde içindekiler ve sözlük bölümünü kullanmayı bilir.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.15. Okuduğunu anlamlandırmada görsellerden yararlanır.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.16. Bir metinde bilmediği sözcük ve sözcük gruplarını belirleyerek bunların anlamlarını sözlük vb. kaynakları kullanarak öğrenir.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.17. Bağımsız olarak farklı metin türlerini okur ve anlar.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.18. Heceleme, tekrar ve geri dönüşler yapmadan işitilebilir bir ses tonuyla okur, vurgu ve tonlamalara dikkat eder.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.19. Uygun hızda sesli veya sessiz okur.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.20. Metin türünü dikkate alarak okur.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.21. Anlamını bilmediği sözcükleri öğrenir.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.22. Kelimelerin eş ve zıt anlamlılarını bulur.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.23. Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.24. Kelime ve kavramların cümle içinde kazandığı anlamı bilir.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.25. Varlıklara verilişlerine göre isimleri ayırt eder.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.26. Çekim eklerinin işlevlerini bilir.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.27. Kısaltmaları ve bunların eklerini doğru okur.
4
Türkçe
T4.2. OKUMA
T4.2.28. Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder.
4
Türkçe
T4.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T4.1.1. Düşüncelerini ve duygularını ifade eden cümleler kurar.
4
Türkçe
T4.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T4.1.2. Akranlarıyla ve yetişkinlerle bir konuyu konuşur/tartışır.
4
Türkçe
T4.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T4.1.2.1. Göz teması kurarak, işitilebilir bir ses tonuyla konuşur.
4
Türkçe
T4.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T4.1.2.2. Tonlama ve vurgulara dikkat ederek, akıcı ve anlaşılır bir dille konuşur.
4
Türkçe
T4.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T4.1.2.3. Konu dışına çıkmadan, önceden belirlenmiş kurallara uyarak konuşur/tartışır.
«
1
2
3
4
5
6
7
8
9
»