“İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olandır.”
Buhârî, Mağâzî, 35
İletişim
Mesaj Yazın
lİNKLER
Anasayfa
Sınıf Defterleri
2025-2026 1.Sınıf Defteri
2025-2026 2.Sınıf Defteri
2025-2026 3.Sınıf Defteri
2025-2026 4.Sınıf Defteri
Ders Programı
1.Sınıf Ders Programı
2.Sınıf Ders Programı
3.Sınıf Ders Programı
4.Sınıf Ders Programı
Kazanımlar
Belirli Gün Ve Haftalar
Hakkımda
İletişim
1.Sınıf Kazanımlar(398)
2.Sınıf Kazanımlar(344)
3.Sınıf Kazanımlar(468)
4.Sınıf Kazanımlar(442)
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.1. Büyük harf, nokta, virgül, iki nokta, ünlem, tırnak işareti, soru işareti, kısa çizgi, konuşma çizgisi ve kesme işaretini uygun yerlerde kullanır.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.2. İkilemeleri, soru ekinin yazımını bilir, satır sonunda kelimeleri uygun şekilde böler.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.3. Herhangi bir olayı veya etkinliği oluş sırası içinde yazar.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.4. Herhangi bir işin yapılması, işlemin gerçekleştirilmesi vb. konularda işlem basamaklarını sırası ile yazar.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.5. Duygu ve düşüncelerini yazarak ifade eder.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.6. Duygu ve düşüncelerini ifade ederken uygun bağlama ögelerini kullanır.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.7. Olaylar arasındaki anlam ilişkilerine dikkat ederek yazar.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.8. Anlamlı ve kurallı cümlelerle bilgilendirici metin yazar.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.9. Gerektiğinde anlatımı zenginleştirmek için sınıf seviyesine uygun çizim, grafik ve görseller kullanır.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.10. Yazdıklarını kontrol ederek varsa anlam bütünlüğünü bozan ifadeleri, yazım ve noktalama hatalarını belirler ve bunları düzeltir.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.11. Yazdıklarını paylaşır.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.1. Okuduklarının konusunu, ana fikrini/ana duygusunu belirler.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.2. Okuduklarında ne, nerede, ne zaman, nasıl, niçin ve kim sorularına cevap arar.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.3. Metinle ilgili soru sorar ve sorulan sorulara cevap verir.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.4. Okuduğu fabl, masal veya hikâyeyi anlatır.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.5. Metnin vermek istediği mesajı veya değerleri belirleyerek bunların nasıl aktarıldığını açıklar.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.6. Hikâye, drama veya şiirde bölüm, sahne veya dörtlük gibi terimleri kullanarak bir sonraki kısmın bir önceki üzerine nasıl kurgulandığını belirtir.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.7. Okuduğu metindeki kahramanların özelliklerini belirler ve karşılaştırır.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.8. Hikâye edici, bilgilendirici ve şiir gibi metinleri ayırt eder.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.9. Metindeki kahramanların olaylara/konuya bakış açılarını belirler ve kendi bakış açısını ifade eder.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.10. Metindeki olayları sırasına göre açıklar.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.11. Metindeki işlemin veya yönergenin basamaklarını sıralar.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.12. Bir bilgiye veya içeriğe erişmek için basılı ve dijital içeriklerde içindekiler ve sözlük bölümünü kullanmayı bilir.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.13. Okuduğunu anlamlandırmada görsellerden yararlanır.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.14. Bir metinde bilmediği kelimeleri belirler ve bu kelimelerin anlamlarını sözlük vb. kaynakları kullanarak öğrenir.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.15. Heceleme, tekrar ve geri dönüşler yapmadan işitilebilir bir ses tonuyla okur.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.16. Sesli okumada vurgu ve tonlamalara dikkat eder.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.17. Şiiri ve düz yazıyı türün özelliklerine göre okur.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.18. Bağımsız olarak hikâye, drama ve şiirleri okur ve anlar.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.19. Parmakla takip etmeden, uygun hızda sesli veya sessiz okur.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.20. Anlamını bilmediği sözcük ve sözcük gruplarını öğrenir.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.21. Kelimelerin eş ve zıt anlamlılarını bulur.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.22. İsim ve fiilleri ayırt eder.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.23. Çekim eklerinin işlevlerini bilir.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.2. Akranlarıyla ve yetişkinlerle bir konuyu konuşur/tartışır.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.2.1. Göz teması kurarak, işitilebilir bir ses tonuyla konuşur.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.2.2. Konuşmalarında kelimeleri doğru telaffuz eder.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.2.3. Konu dışına çıkmadan, önceden belirlenmiş kurallara uyarak konuşur.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.3. Tanıdığı kişileri, yerleri, bildiği olayları anlatır ve bunlarla ilgili düşünce ve duygularını ifade eder.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.4. Topluluk önünde konuşur.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.5. Bir masalı, hikâyeyi, olayı ve durumları ana hatlarıyla anlatır.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.6. Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu ve ana fikrini/ana duygusunu belirler.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T.3.1.7. Dinlediklerinde/izlediklerinde gerçek unsurları ve hayal unsurlarını ayırt eder.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.8. Verilen yönergeleri takip eder ve uygular.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.9. Dinlediği/izlediği bir okuma metni, sözel sunum veya medya içeriği hakkında sorular sorar ve sorulan sorulara cevap verir.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.10. Dinlediklerini zihninde canlandırarak olayın nasıl gelişeceğini ve sonucunu tahmin eder.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.11. Dinledikleri/izledikleriyle ilgili çıkarımlar yapar.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.12. Kısa bir hikâyeyi, masalı, olayı ve durumu dramatize eder.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.13. Konuşmacının sözlü olmayan (jest, mimik ve beden dili vb.) mesajlarını anlar.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.1. Düşüncelerini ve duygularını ifade eden, seviyesine uygun cümleler kurar.
«
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
»